[O2] Kontrolka informująca o zużyciu klocków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matejrysio
    Classic
    • 2013
    • 34

    [O2] Kontrolka informująca o zużyciu klocków

    Pytanie do doświadczonych z klimą - po dwóch latach eksploatacji sprawdzić poziom czynnika czy lepiej "nie ruszać"? Póki co działa...
  • sparrov
    Rider
    • 2012
    • 378

    #2
    [O2] Kontrolka informująca o zużyciu klocków

    Dziś zapaliła mi się kontrolka od klocków. Muszę natychmiast wymienić czy jeszcze trochę pojeżdżę? Wymienić muszę i z przodu i z tyłu? Jakie klocki polecacie - oryginały czy jakieś zamienniki?

    Auto ma 60 tys. przebiegu. Czy z klockami wymienia się także tarcze?
    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: Kontrolka informująca o zużyciu klocków

      Zamieszczone przez sparrov
      Dziś zapaliła mi się kontrolka od klocków. Muszę natychmiast wymienić czy jeszcze trochę pojeżdżę? Wymienić muszę i z przodu i z tyłu? Jakie klocki polecacie - oryginały czy jakieś zamienniki?

      Auto ma 60 tys. przebiegu. Czy z klockami wymienia się także tarcze?
      kontrolka jest przy przednich klockach. Zdejm koło i zobacz ile jest klocka - ja w ex 0II wymienilem za wczesnie klocki na przodzie, bo czujnik był w klocku tak zatopiony, ze kloki jeszcze były a kontrolka sie zapaliła.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • koleś
        RS
        • 2009
        • 2832
        • Fabia combi (6Y5)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Wg. instrukcji lampka kontrolna informuje Cię, że masz sprawdzć jaki jest stan klocków we wszystkich kołach. Na pewno nie jest tak, że nie ma już czym hamować.

        Tarcz nie musisz wymieniać jeśl ich grubość jest powyżej minimalnego wymiaru. Zmierz je przy okazji kontorli klocków. Na pewno na krawędzi tarcz będzie rant więc weź ze sobą pilnik i spiłuj go w jednym miejscu.
        Ja radziłbym wymienić komplet. Tak zrobiłem u siebie. Na ori zestawie przejechałem ~150 kkm.
        Obecnie mam połączenie oryginalnych klocków i tarcz BREMBO. W klockach nie mam czujnika. Natomiast tarcze mają na zewnętrznej stronie nawiercone punkty na głębokość 1,5 mm. Nie muszę więc ich mierzyć. Jeśli ten punkt zniknie, to wiem, że tarcze mają minimalną grubość i trzeba je wymienć.
        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Zapaliła Ci się kontrolka od przednich klocków i te musisz wymienić. Tylne musisz ocenić sam i w razie potrzeby również wymiana. Zazwyczaj jak się zapala to jeszcze zapas jest conajmniej na kilkaset (bodajże do 1 tys) km. To jednak zależy od stylu jazdy i częstotliwości używania hamulców. Sam wybór klocków jest spory, od jakiś najtaszych zamienników, poprzez ori po Brembo. Ja używam oryginałów i nie narzekam.
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            sparrov, u mnie po zapaleniu zostało jeszcze 5mm klocka. Musisz zdjąć koło od kierowcy i zobaczyć ile w rzeczywistości tego klocka jest.piotrek_os, miał np więcej klocka niż w mojej. Z tyłu powinno być więcej w najgorszym wypadku podobnie jak z przodu.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • gieu
              Rider
              • 2009
              • 607
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Sparrow nie pali się. Może uda Ci się dojeździć je do przeglądu ;-)


              Ja po zapalenie się kontrolki miałem jeszcze 6-7 mm okładziny. Zrobiłem na nich jeszcze ~10 tys. km (wcześniej wyłączając kontrolkę klocków VCDSem ;-), a jak wymieniałem to jeszcze ze 3 mm zostały.

              Tył na ogół zużywa się wolniej.
              Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

              Komentarz

              • gadula007
                L&K
                • 2009
                • 1085
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                A u mnie zaraz po wymianie tarcz i klocków zapaliła się kontrolka. Potem zgasła i zapalała. Okazało się, że gniazdo wtyczki przy kole się rozwaliło i wiązka przewodów nie łączyła. Na dzień dzisiejszy zostało zmostkowane, dopóki nie znajdę nowego gniazda - a nie chce mi się szukać.

                Komentarz

                • octaviaRK
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 116

                  #9
                  minimalna grubośc okładziny ściernej klocka to ok 2 mm ponizej klocek nagrzewa sie tak bardzo ze zniszczy strukture terczy hamulcowej.nie mówiąć o skuteczności hamowania. Kontrolka zapala sie grubo wczesniej. przejechałem jeszcze ok 3000 km, ale to zalezy od stylu i warunków jazdy. moim zdaniem klocki tylko oryginalne albo trw.
                  robert octaviaRK

                  Komentarz

                  • Rosomak
                    L&K
                    • 2011
                    • 1365
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Koledzy, a w O2 Tour ta kontrolka/jej funkcja działa? Czy w tym modelu jest niedostępna, bo instrukcji jest oznaczona jako funkcja z "*". Więc może być, ale nie musi...
                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1094
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez mkania777
                      Koledzy, a w O2 Tour ta kontrolka/jej funkcja działa? Czy w tym modelu jest niedostępna, bo instrukcji jest oznaczona jako funkcja z "*". Więc może być, ale nie musi...
                      .

                      Jak pociągniesz instalację do każdego koła ( bo takiej nie widziałem u siebie ) i zakodujesz to powinno działać - tzw efekt księgowego czyli cięcia budżetowe .
                      Tak samo z TPMS nie ma a może być ja już mam :lol: .
                      Nie wiem czy w pierwszych O2 Tour nie można tego było dokupić jako opcję , w ostatnich tzn MR 2012 nawet w cenniku nie było jako opcja TPMS i kontrolki klocków a w instrukcji opisują .

                      Komentarz

                      • zwolin
                        Rider
                        • 2010
                        • 656

                        #12
                        octaviaRK, dokładnie , jeździć po zapaleniu mozna, ale bez przesady i raczej w kierunku jazdy ostrożniejszej. Im cieńszy klocek, tym łatwiej nagrzewa się płyn hamulcowy. Nie chciałbym hamować z 200 na klocku, który ma 2 mm :wink:
                        Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                        O II Tour Combi 1.6
                        Mitsu Carisma 4G93 GDI

                        Komentarz

                        • Rosomak
                          L&K
                          • 2011
                          • 1365
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez zwolin
                          Nie chciałbym hamować z 200 na klocku, który ma 2 mm
                          ta jasne...200km/h w 1.6BSE...

                          Zamieszczone przez Wojtenio
                          Jak pociągniesz instalację do każdego koła ( bo takiej nie widziałem u siebie ) i zakodujesz to powinno działać - tzw efekt księgowego czyli cięcia budżetowe .
                          Tak samo z TPMS nie ma a może być ja już mam :lol:
                          Nie mam zamiaru kombinować z instalacją.
                          Co to jest ten TPMS?
                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                          Komentarz

                          • demmsi
                            Elegance
                            • 2011
                            • 966
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez mkania777
                            Co to jest ten TPMS?
                            Tire Pressure Monitoring System = system monitorujący ciśnienie w oponach.

                            Komentarz

                            • kapi
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Fabia combi

                              #15
                              Zamieszczone przez mkania777
                              ta jasne...200km/h w 1.6BSE...
                              wszystko jest możliwe i zależy od ..... drogi i wiatru :szeroki_usmiech
                              OII sprzedana


                              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                              Komentarz

                              • zwolin
                                Rider
                                • 2010
                                • 656

                                #16
                                mkania777, a co ma silnik do zagotowanego płynu?
                                Poza tym na szkodnikach, ani tym bardziej na BSE motoryzacja się nie kończy, a prawa fizyki pozostają niezmienne.
                                Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                O II Tour Combi 1.6
                                Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                Komentarz

                                • bartolo74
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 41

                                  #17
                                  Re: Kontrolka informująca o zużyciu klocków

                                  Zamieszczone przez sparrov
                                  Dziś zapaliła mi się kontrolka od klocków. Muszę natychmiast wymienić czy jeszcze trochę pojeżdżę? Wymienić muszę i z przodu i z tyłu? Jakie klocki polecacie - oryginały czy jakieś zamienniki?

                                  Auto ma 60 tys. przebiegu. Czy z klockami wymienia się także tarcze?
                                  Na pierwszym kpl. zrobiłem 75tysięcy, na tarczach 150. Od zapalenia kontrolki jakies 10tysięcy ale nigdy nie wiesz jak wygląda wewnętrzny klocek.
                                  Była O2 Elegance 1.9TDI BXE
                                  zamówiona Citigo Elegance 60KM

                                  Komentarz

                                  • Wojtenio
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1094
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Re: Kontrolka informująca o zużyciu klocków

                                    Czy ktoś wie na którym pinie w liczniku jest ten czujnik od klocków w O2 FL i O2 Tour .
                                    Wiem że w O2 jest na 22 a jak jest w nowszych zegarach , i czy jest to tylko sama instalacja przewodów do klocków czy gdzieś jest jeszcze wpięte ( schemacik mile widziany ) .
                                    Zakładam że instalacja tej kontrolki w O2 i O2 Tour i FL jest taka sama .

                                    [ Dodano: Sro 17 Paź, 12 19:38 ]
                                    Wojtenio, Koledzy mam pytanko .
                                    Czy zasada działania tej kontrolki jest podobna do kontrolki niskiego stanu płynu spryskiwacza ?.
                                    To znaczy po przerwaniu obwodu kontrolka świeci , czyli jeden przewód idzie od masy nadwozia potem przez kostkę ( w kostce są dwa przewody ) przy zacisku hamulcowym i do klocka a potem do licznika , i w chwili przerwania obwodu czyli przetarcia przewodu w klocku powoduje zapalenie się kontrolki w zegarach .

                                    Czy ktoś może potwierdzić moją teorię , czy jest inaczej , bo nie wydaje mi się że ta kontrolka zahacza o jakiś inny obwód .

                                    Nie dysponuję schematem tego obwodu stąd moje pytanko .

                                    Komentarz

                                    Pracuję...